.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وقوع 35 هزار تصادف در 11 ماه گذشته در مازندران

فرمانده انتظامي استان مازندران گفت: در 11 ماه گذشته 35 هزار فقره تصادف در استان مازندران اتفاق افتاد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، مهدي توكلي ظهر امروز در سومين همايش ترافيك مازندران اظهار داشت: در هر يك ساعت بيش از چهار تصادف در مازندران رخ مي‌دهد.
وي با اشاره به اينكه در طول مدت گذشته سال‌جاري 850 نفر جان خود را از دست دادند افزود: به طور معمول دو و نيم نفر در جاده‌هاي استان در طول سال جان خود را از دست مي‌دهند.
فرمانده انتظامي مازندران با اعلام اينكه با ميانگين ديه 50 ميليون تومان 42 ميليارد تومان ديه متوفيان ناشي از تصادفات در سال ‌جاري مي‌شود، تصريح كرد: در اين مدت 5 هزار و 692 نفر در استان براثر تصادفات مجروح شدند كه براي اين تعداد 56 ميليارد تومان هزينه درماني صرف مي‌شود.
وي يكي از راه‌حل‌هاي برون رفت از مشكل ترافيك را فرهنگ‌سازي برشمرد و گفت: در سال جاري 28 درصد تصادفات مربوط به عابران پياده و موتورسواران بوده است.
توكلي اظهار داشت: آموزش و پرورش مي‌تواند قبل از شروع سال تحصيلي جديد يك دوره كلاس آموزشي براي دانش‌آموزان براي فرا گرفتن فرهنگ ترافيك در نظر بگيرد كه با نهادينه كردن اين فرهنگ تصادفات عابر پياده داخل شهرها كاهش داشته باشد.
وي گفت: امسال در خارج از شهرها 507 فقره تصادف موتوران اتفاق افتاده كه 145 نفر جان خود را از دست دادند كه علت اصلي اين فوتي‌ها عدم داشتن كلاه ايمني بوده است.
فرمانده انتظامي استان با تاكيد بر فرهنگ سازي استفاده از كلاه ايمني توسط راكبان تصريح كرد: در بعضي از مواقع مشاهده مي‌شود كه كاركنان دولت نيز از كلاه ايمني در هنگام تردد با موتور استفاده نمي‌كنند.
وي از وقوع 231 مورد تصادف عابران در معابر خروجي شهرهاي استان اعلام و اظهار داشت: 152 نفر از اين افراد براثر تصادف جان خود را از دست دادند.
توكلي درباره وقوع تصادفات درون شهري مازندران اعلام كرد: 74 مورد تصادف منجر به فوت اتفاق افتاده است.
وي از تجهيز چهارراه‌ها به امكانات شهري، روان‌سازي ترافيك درون شهري، جلوگيري از راه‌بندان‌هاي داخل شهر را از راهكاري برون رفت ترافيك درون شهري مازندران عنوان كرد.
فرمانده انتظامي استان با اشاره به اينكه مازندران دومين استان مسافرخيز با حجم ترافيك بالا است گفت: هنوز هيچ يك از شهرهاي استان مازندران به مركز ترافيك هوشمند مجهز نيست.
وي در پايان آموزش همگاني را براي كاهش تلفات جاده‌اي موثر دانست و تاكيد كرد: همه سازمان‌ها و ارگان‌ها بايد در اين امر تلاش كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.32 seconds.